MULTIMEDIA

 
Alte articole din Administratia locala Data publicarii: Duminica, 07 Februarie 2016

Patru poduri peste Bega din Timișoara intră în reabilitări şi extinderi

Bega_timisoara.jpgPatru poduri peste Bega, pe tronsonul din Timişoara, vor intra în lucrări de reabilitare şi de extindere, două dintre ele ("Ştefan cel Mare" şi "Eroilor") în acest an, iar podurile "Muncii" şi al "Tinereţii", spre mijlocul anului viitor, a anunţat edilul Nicolae Robu. Toate cele patru poduri vor fi reabilitate din bani de la bugetul local.
"Podul 'Ştefan cel Mare', la fel ca şi Podul 'Eroilor' se vor extinde de la două la patru benzi, termenul de execuţie fiind de zece luni, respectiv de nouă luni. Investiţia la primul pod se ridică la 7,8 milioane de lei cu TVA, iar la 'Eroilor', 5,1 milioane de lei cu TVA inclus", a declarat primarul Nicolae Robu.

La toate cele patru poduri se vor amenaja carosabilul şi trotuarele, dar se vor construi şi piste de biciclete. Lucrările de extindere vor fi mai laborioase, întrucât va trebui extinsă inclusiv infrastructura de bază.

Pentru celelalte două poduri se lucrează la documentaţia necesară întocmirii studiilor de fezabilitate şi tehnice. "După ce toate aceste poduri vor fi extinse la patru benzi, în Timişoara se va circula mult mai bine", a punctat edilul. Pe lângă acestea, Primăria Timişoara va construi în acest an un pod nou, "Jiul", în centrul Timişoarei.

Podurile "Eroilor" şi "Ştefan cel Mare" sunt construite în anul 1938, depăşind cu mult durata de exploatare pentru care au fost proiectate. Expertiza tehnică arată starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă (din beton armat - n.r.) care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem, degradări ale malurilor şi modificări de albie, degradări în zona carosabilă şi a trotuarelor. Datorită traficului foarte intens, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor. Din toate aceste considerente lucrările de reabilitare sunt impetuos necesare şi oportune, a mai precizat primarul.

Podul "Eroilor" (numit şi podul "Bem", "ELBA" sau "Iosefin") a fost ridicat din cărămidă pe locul celui mai vechi pod de fier al oraşului (1870 - 1871). În 1927 ajunsese să fie degradat mult şi a fost sprijinit printr-o construcţie provizorie din lemn. În 1938 a fost demolat şi înlocuit cu actualul pod, din beton armat.

Podul "Ştefan cel Mare" ("la Ancora", "Franz Iosef") este situat la Gara de Nord. A fost construit pe locul unui vechi pod de lemn, înlocuit în 1891 cu unul din fier. Iniţial, avea cinci arce, la care s-au adăugat două, în 1900, odată cu introducerea tramvaiului electric. A fost închis pentru vehicule în 1939 din cauza degradării şi redeschis în 1957, după reconstruirea din beton. A fost primul pod rutier din oţel turnat din Sud-Estul Europei.

Podul "Muncii" ("Regal") se află în apropierea fostei Căpitănii. A fost construit în 1913 pe locul unui vechi pod de lemn ce fusese reparat în 1898, la care s-a refolosit structura unui pod metalic. Podul "Tinereţii" ("Mitropolit Şaguna" sau "Episcopal") se află în spatele Catedralei Mitropolitane şi leagă centrul oraşului de campusul universitar al Politehnicii. A fost construit în anul 1913, în locul unui pod de lemn ridicat în anul 1718. AGERPRES



Alte articole din Administratia locala
Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !


psc


 



Editorial
isar_lucian.jpg
Determinanți ai bulei imobiliare din România
Un editorial de Lucian Isar, publicat pe adevarulfinanciar.ro » Citeste


Analiza
Tiganas_Serban.jpg
Ce să așteptăm de la urbanismul din România?
O analiză realizată de către Șerban Țigănaș, Președintele Ordinului Arhitecților din România, cu ocazia Conferinței Naționale Urban Concept 2016, de la Predeal

Dezvoltarea localităților și a teritoriului poate fi văzută ca având etape sau cicluri care corespund unor pusee economice și de guvernare și unor contexte geopolitice mai ample. E important să evaluăm la fiecare moment oportun starea și direcția pe care o are dezvoltarea, practicile și tendințele. Am convingerea că toți cei implicați în gestiunea urbană, de la autoritățile de reglementare, practicienii din zona planificării strategice, cei din administrațiile locale și cei care realizează proiecte știu că dezvoltarea urbană poate fi calificată în România mai degrabă ca în general eșuată și nesatisfăcătoare decât reușită. » Citeste
reabilitare

Compania Saptamanii
mangalagiu_iulian.jpg
Iulian Mangalagiu, BRIKSTON: "Vrem ca şi în 2016 să păstrăm ritmul anilor precedenţi, în care am lansat în medie cinci produse noi pe piaţă”
2016 se anunţă un an foarte important pentru compania Brikston din punct de vedere al extinderii gamei de produse, atât prin completarea paletelor de nuanțe și texturi, dar și prin realizarea unor produse noi, care să ofere calitate superioară la prețuri extrem de competitive. "Ceea ce ne interesează pe noi, la BRIKSTON, în primul rând este calitatea crescută. Investim permanent în tehnologie și punem accent crescut pe inovație. Întotdeauna încercăm să fim în poziția consumatorului atunci când acesta își propune să facă o achiziție de materiale de construcții. Este o alegere pe care nu poți să nu o respecți și să o onorezi”, afirmă Iulian Mangalagiu, directorul general al BRIKSTON SA. » Citeste


Interviu
sova_dan1.jpg
Dan Şova: "Trei mari constructori sunt interesaţi de Autostrada Transilvania"
Compania care va concesiona Autostrada Comarnic - Braşov va fi selectată în luna septembrie, iar lucrările ar trebui să demareze în luna octombrie a acestui an, a declarat Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, într-un interviu acordat Agerpres. » Citeste

Eveniment
urbanconcept_2016_1.JPG
Conferinţa Naţională Urban Concept a reunit la Predeal peste o sută de arhitecți și specialiști din domeniu
Oameni şi Companii, editorul portalulului EuroUrbanism.ro, a organizat în perioada 17-19 martie, la Predeal, cea de-a XVI-a ediţie a Conferinţei Naţionale Urban Concept- dezvoltare urbană modernă în România. » Citeste
agerpres.ro

Vizitatori
counter