Urbaniştii sunt nevoiţi să lucreze de la distanţă, să îşi anuleze întâlnirile şi să îşi reorienteze colaborarea cu administraţia publică, folosind mijloacele de comunicare electronică. De asemenea, este necesară o adaptare a activităţii urbaniştilor din România la restricţiile de natură juridică. Acesta este impactul crizei declanşate de epidemia COVID-19, în activitatea urbaniştilor din România, după cum a explicat, pentru EuroUrbanism.ro, arh.-urb. Liliana Elza Petrişor.

 

Formare şi specializare în mediul online

Potrivit acesteia, în această perioadă, se lucrează la proceduri de desfăşurare a activităţilor de formare şi specializare în mediul online, iar, în conformitate cu prevederile Legii nr. 350, privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare, s-a demarat procesul de atestare a arhitecţilor-şefi. Examinările au loc atât în mediul online, cât şi la sediul Registrului Urbaniştilor din România.

 

Parafa profesională electronică, pentru urbanişti şi arhitecţi

”Este necesară o adaptare a activităţii specialiştilor în urbanism la condiţiile de distanţare socială, ca şi în alte domenii. În acest sens, se lucrează la o reglementare privind parafa profesională electronică, pentru urbanişti şi arhitecţi”, a mai spus Liliana Elza Petrişor.

Aceasta a mai arătat că există posibilitatea ca arhitectura şi designul spaţiilor publice din România să fie transformate în nişte organisme vii, capabile să se modeleze rapid, cu ajutorul tehnologiilor moderne, în funcţiile de nevoile oamenilor.

”Este totodată necesară şi adaptarea la noile condiţii, în sensul că durata crizei generate de COVID-19 nu este cunoscută, iar ultimele estimări arată că este puţin probabilă eradicarea virusului, deci va trebui să luăm în calcul convieţuirea cu acesta, şi generalizarea măsurilor de prevenire a răspândirii sale, inclusiv distanţarea socială”, a fost concluzia arh.-urb. Petrișor.