Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Cseke Attila, a declarat că din cele 3.228 de unităţi administrativ-teritoriale (UAT) din România, doar 184 au ocupat postul de arhitect-şef, el apreciind că lipsa acestor specialişti este o consecinţă a condiţiilor impuse pentru a putea participa la concursurile pe funcţia menţionată.

“Problema rezidă în criteriile restrictive aplicabile astăzi pentru a putea să te înscrii la concursul pentru ocuparea funcţiei de arhitect-şef. Criteriile sunt restrictive în sensul în care se cere un certificat emis de Registrul urbaniştilor români. Acest certificat este deţinut de mai puţin de 2.000 de arhitecţi. Adică, dacă toţi aceştia ar accesa (un post de arhitect-şef – n.r.) la o unitate administrativ[1]teritorială, am acoperi doar 60% din ţară”, a spus Cseke Attila.

El a arătat că Ministerul Dezvoltării doreşte să elimine criteriul referitor la certificatul emis de Registrul Urbaniştilor din România, dar şi pe cel de vechime, în situaţia în care la concurs nu se prezintă nimeni.

“Noi dorim să eliminăm acest criteriu (al certificatului – n.r.) pentru a putea accede şi alţi arhitecţi care au formarea de specialitate, sunt specialişti în domeniu, dar nu deţin acest certificat. Pe de altă parte, la segmentele de UAT-uri unde avem cea mai mare lipsă, şi anume, la municipii, altele decât reşedinţele de judeţ, la oraşe şi la comune, să scădem vechimea necesară dacă la primul concurs nu se prezintă nimeni. La municipii, altele decât reşedinţele de judeţ, şi oraşe de la şapte la cinci ani, la comune, de la şapte la trei ani”, a spus ministrul Dezvoltării.

De asemenea, se are în vedere extinderea colaborării în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului, astfel încât arhitectul-şef al unui municipiu să poată lucra şi pentru comunele din vecinătate. AGERPRES