Maria Vassilakou – viceprimar și consilier executiv al Departamentului de Urbanism – secțiunea de „Trafic și Transport” al orașului Viena a dezvaluit care sunt provocările întâlnite în materie de mobilitate urbană și cum o planificare mai atent gândită este soluția pentru sustenabilitatea orașelor.

1. La conferința „Urban Future” ai menționat că acum câțiva ani ați redus costul permisului anual de tranzit la 365€, adică 1€ pe zi. Ce impact a avut această schimbare asupra numărului de utilizatori și asupra sectorului economic al orașului?

– S-a întâmplat în anul 2012 și probabil a fost cea mai bună idee pe care am avut-o în ultimii ani. În combinație cu extinderea managementului spațiilor de parcare către sectoarele exterioare, am reușit să reducem procentajul utilizării autovehiculelor proprii de la 31% la 27% în doar 2 ani. Este remarcabil pentru că simultan a crescut gradul de folosire al mijloacelor de transport public de la 36% la 39%, ceea ce a fost o schimbare categorică.

2. Scopul Vienei este să reducă transportul motorizat per persoană la 15% până în anul 2050. Cum vă propuneți să atingeți acest obiectiv?

– Lucrăm cu ONG-uri și diverși investitori. Ceea ce am aflat – și este deosebit de important când vine vorba de creșterea cotei de ciclism – este că totul constă într-o combinație de măsuri aplicabile la scară largă. Lucrul de care avem nevoie acum în Viena este o investiție majoră în conexiunea feroviară subterană combinată cu extinderea management-ului locurilor de parcare la întreaga suprafață a orașului și măsuri de fluidizare a traficului în centrul cartierelor, districtelor, aceasta fiind singura cale prin care ne putem atinge scopul.

Articolul integral pe UrbanizeHub.ro