Primăria Oradea caută executant pentru realizarea lucrărilor de mobilitate urbană la unul dintre cele mai complicate proiecte din ultimii 20 de ani care se va derula în municipiu, cu fonduri europene de peste 91 milioane de lei.

“Acest proiect este unul dintre cele mai complicate proiecte din ultimii 20 de ani care se va derula în Oradea. Se vizează construirea unui pasaj subteran, pe patru benzi, în Piaţa Gojdu, între Catedrala Ortodoxă şi Casa de Cultură a Sindicatelor, ce va avea deasupra o piaţă pietonală, care va lega centrul oraşului Oradea prin Parcul 1 Decembrie de Cetate. Implementarea proiectului va rezolva deficienţele de trafic care afectează semnificativ transportul public, Piaţa Emanuil Gojdu fiind punctul de întâlnire a peste 80% dintre traseele de tramvai şi autobuz din municipiul Oradea şi promovează transportul nemotorizat”, se arată în comunicatul primăriei.

Potrivit sursei citate, a fost publicat pe site-ul Primăriei Oradea, www.oradea.ro, anunţul de participare la licitaţia “Execuţia lucrărilor pentru obiectivul de investiţii ‘Coridor de mobilitate urbană durabilă în piaţa Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa I’, cod SMIS 126216, Cod unic: 4230487/2021/17”.

Data limită de depunere a ofertelor în SICAP este 19 aprilie 2021, ora 15,00. Informaţii suplimentare pot fi obtinute accesând site-ul www.e-licitatie.ro – anunţ de participare nr. CN 1029040. Criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate – preţ. Valoarea estimată a lucrărilor este 91.368.147,55 lei fără TVA, iar durata contractului este de 24 de luni.

Prin implementarea proiectului se vizează reorganizarea traficului în zona Pieţei E. Gojdu şi a Parcului 1 Decembrie, prin separarea fluxului de circulaţie rutieră de cea pietonală şi liniile de tramvai prin construirea de drumuri cu benzi dedicate transportului public de călători şi prin redirecţionarea în subteran a altor fluxuri de circulaţie rutieră existente.

Se va asigura în acest fel separarea acestui tip de circulaţie de liniile de tramvai pe întreaga lungime a acestora în zona proiectului, prin subtraversare (drumuri cu bandă dedicată pentru autobuze) sau prin treceri la nivel cu liniile de tramvai şi se va reamenaja infrastructura rutieră la care se intervine în acest scop prin bretele şi benzi de încadrare.

Proiectul prevede astfel crearea unui coridor de mobilitate urbană durabilă din Piaţa Emanuil Gojdu – Vasile Alecsandri, printr-o abordare integrală bazată pe Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Oradea. AGERPRES