Primarul Daniel Florea a declarat că, după aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) al Sectorului 5, autoritatea locală a primit foarte multe solicitări de emitere de certificate de urbanism şi autorizaţii de construire pentru investiţii de 1,1 miliarde de euro.

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat, în şedinţa din 18 iunie, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) Coordonator Sector 5.

“Din momentul în care s-a aprobat PUZ-ul, am primit foarte multe solicitări de emitere de certificate de urbanism şi autorizaţii de construire pentru investiţii care în acest moment cumulează 1,1 miliarde de euro. Faţa Sectorului 5 se va schimba în bine în perioada imediat următoare, pentru că toate aceste investiţii vor aduce probabil la buget încă cel puţin 60 de milioane de lei pe an din impozite şi taxe. Acest PUZ, datorită reglementărilor pe care le conţine, a mărit valoarea fiecărei proprietăţi din sector în medie cu 120 euro/mp”, a spus Daniel Florea, luni, într-o conferinţă de presă.

El a menţionat că vor amenajate peste 252 de hectare de spaţii verzi. “Ce face acest Plan Urbanistic Zonal? Vom planta peste 600.000 de arbori şi arbuşti, vom

amenaja peste 252 de hectare de spaţii verzi. Avem cel mai mare parc central din Bucureşti, 80 de hectare, pleacă de la Izvor, trece prin grădina Parlamentului (…) şi ajunge până la Piaţa de Flori şi Palatul Bragadiru. În Antiaeriană vom face şase parcuri noi, 25,40 de hectare, trei baze sportive noi, 21,64 de hectare, (…) trei zone de parcuri în parcul Apeductului de 48,19 hectare, grădini publice noi între blocuri, 50 de hectare, 36 de parcuri noi, primele cinci deja sunt gata, 155 de hectare, 4.000 de arbori propuşi spre plantare de-a lungul inelului median Antiaeriană, 50% reglementare spaţiu verde – din 100 hectare, 50 de hectare reprezintă un parc imens”, a afirmat Daniel Florea.

El a menţionat că acest PUZ mai presupune artere de circulaţie noi, închiderea inelului median, 7 kilometri liniari conectivitate între bulevardul Ghencea, strada Braşov, Alexandriei, Luică, Giurgiului, 122 de artere noi în lungime de 58 de kilometri de legătură între cartierele nou constituite, 143 de artere modernizate, două parcări park&ride, 10 kilometri de linie nouă de tramvai, 20 de kilometri de reţea nouă de metrou, artere pietonale generoase şi piste de biciclete în fiecare parc şi între parcuri.

“Am reuşit în Antiaeriană, unde vom face, conform Băncii Mondiale şi Băncii Europene de Reconstrucţie şi Dezvoltare, pe 100 de hectare, cel mai mare proiect de dezvoltare urbană din Europa Centrală şi de Est din ultimii 30 de ani, în valoare de peste 1,8 miliarde de euro (…) Pe Antiaeriană avem ordin de ministru şi aprobare de la Compania Naţională de Investiţii din 27.07.2018 să construim sală polivalentă din bani guvernamentali. (…) Din 2.11.2018 avem aprobat obiectivul de investiţii Bazin de înot olimpic în Antiaeriană. Tot acolo, ordin 133 din 17.01.2018, semnat de ministrul Dezvoltării – construire maternitate în zona Antiaeriană (…) Din 18.04.2018 s-a aprobat lista apartamentelor locuinţe pentru tineri, oameni din armată, Poliţie, administraţie, medici şi profesori, sunt două ordine, unul pentru construirea unor blocuri de locuinţe P+9, 240 de unităţi locative ANL, al doilea ordin – locuinţe P+9, 14.520 de unităţi locative. Asta înseamnă că vom construi locuinţe prin ANL (…) pentru aproximativ 75.000 de persoane”, a precizat Daniel Florea.

El a menţionat că acest nou bulevard, care se va construi între bd Ghencea şi şos Alexandriei, va avea o lăţime de 56 metri, trei benzi pe sens, piste de biciclete, trotuare largi şi metrou uşor pe mijloc.

“Săptămâna trecută, miercuri, prin Parlament, am reuşit să trecem o lege prin care o fostă cale ferată dezafectată, în lungime de 7,4 kilometri liniari, care vine de la Răzoare şi ajunge tot la strada Luică, a trecut din proprietatea publică a statului român şi administrarea CFR SA în domeniul public al municipiului Bucureşti. (…) Vrem să luăm această suprafaţă de teren şi să o transformăm în drum cu patru benzi, care să aibă pe mijloc metrou uşor, care să pornească de la strada Înclinată, de la Veseliei, până la strada Luică şi să facă joncţiunea cu celelalte linii de metrou uşor sau de tramvai care funcţionează pe Trafic Greu sau pe Ferentari”, a declarat Daniel Florea. AGERPRES