J&A și Sepanta Design au creat o serie de interioare de stații inspirate din forme și modele găsite în natură pentru prima linie de metrou fără pilot din Chengdu, China.

Concepute pentru a provoca emoții în rândul vizitatorilor lor, cele 13 stații prezintă forme fluide și pattern-uri celulare informate de tradiția locală a țesutului de mătase, precum și de flora și fauna ce se regăsesc în parcurile din jur.

Linia complet automată, de 22 de kilometri, este în construcție din 2016 și formează o extensie la sistemul de metrou Chengdu existent.

Numită Linia 9, rulează între sud-estul și nord-vestul capitalei provinciei Sichuan și este prima linie de metrou fără pilot din vestul Chinei. În loc de șoferi, noile trenuri Chengdu comunică între ele folosind rețeaua mobilă 5G.

Toate cele 13 stații ale liniei sunt proiectate de firma Jiang & Associates Design (J&A) din Shenzhen, în colaborare cu studioul londonez Sepanta Design.

Potrivit proiectanților, ambiția lor pentru proiect a fost de a crea spații care să „schimbe în totalitate așteptările oamenilor” despre cum ar putea fi stațiile de metrou.

“Stațiile de metrou Chengdu nu vor fi doar puncte de tranzit”, a declarat Reza Esmaeeli, fondatorul Sepanta Design and Design Director la Chetwoods Architects. „Vor fi spații memorabile care oferă pasagerilor lor o expresie artistică și futuristă a propriei culturi.”

Interioarele stațiilor au fost proiectate pentru a reflecta puncte de interes local, cultural, linia trecând prin locul de naștere al culturii de mătase și broderie Sichuan, precum și o serie de parcuri ecologice urbane.

Designerii au împărțit cele 13 stații în două categorii: stații personalizate și stații artistice standard.

Cele patru stații personalizate – Incubation Park, Jincheng Avenue, Cuqiao și Jitouqiao – au fiecare un concept unic, care reflectă mediul lor local.

Aceste teme sunt explorate prin culori și materiale distincte, alături de mobilier personalizat.

La stația Jincheng Avenue, de exemplu, sala de bilete este iluminată de coloane curbate, de culoare violet, care amintesc de florile de lotus dintr-un lac din apropiere, în timp ce luminile care seamănă cu coconii viermilor de mătase sunt instalate pe tavanele pasajului de la stația Cuqiao.

Celelalte nouă „stații artistice standard” au un design mai uniform, bazat pe o interpretare abstractă a tehnicilor de broderie traduse în linii continue și modele formate din structure interconectante, asemănătoare celulei, care se repetă pe tavane, pereți, podele, coloane și mobilier.

Linia 9 din Chengdu urmează calea altor orașe chinezești, cum ar fi Shanghai și Guangzhou, care au introdus liniile de metrou fără conductor în 2010.

Beijingul și-a deschis linia Yanfan fără șofer în 2017, în timp ce Taiyuan, cel mai mare oraș din provincia Shanxi, și-a deschis prima linie complet automatizată la doar opt zile după Chengdu, pe 28 decembrie anul trecut.

 

Sursă articol dezeen.com

Sursă foto CHAPA